Skip to content

Επαγγέλματα Υγείας

Ομιλία στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων

Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση – Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης» (5η συνεδρίαση – β’ ανάγνωση)

 

Κυρία Πρόεδρε, για το άρθρο 24, υπάρχει μία πολύ σημαντική παράμετρο κατά την προσωπική μου άποψη. Ήρθε την προηγούμενη Τετάρτη στη συζήτηση επί της αρχής ο κ. Οικονόμου και μας διάβασε μία σειρά προσθηκών και αναδιατυπώσεων. Μία από αυτές, η νούμερο 36 λέει ότι η παράγραφος 21 του άρθρου 66 του νόμου 3984 καταργείται από τότε που ίσχυσε. Θέλω να πω καταρχάς, ότι το θεωρώ απαράδεκτο όταν υπάρχει μία ουσιαστική νομοθετική παρέμβαση να χαρακτηρίζεται αναδιατύπωση και να μην υπάρχει αιτιολογική έκθεση. Όπως, επίσης, θεωρώ νομοτεχνικά απαράδεκτο όταν μιλάμε για καταργούμενη διάταξη, αντί να εντάσσεται στις καταργούμενες διατάξεις, να περιλαμβάνεται ως μία υπό παράγραφος σε άσχετο άρθρο νόμου.

Θέλω να πω κυρία Πρόεδρε, και κύριε Υπουργέ, για το νόμο 3919, ο οποίος είναι και επίκαιρος λόγω του θέματος των ταξί, ότι προέβλεπε 4 μήνες μετά τη δημοσίευση, απελευθερώνονται όλα τα επαγγέλματα, εκτός εάν ο συναρμόδιος Υπουργός με τον Υπουργό Οικονομικών εκδώσουν π.δ., για να υπάρχει ένας περιορισμός στο άνοιγμα του επαγγέλματος. Θέλω να θυμίσω για τα επαγγέλματα υγείας που αφορά η κατάργηση αυτής της διάταξης, η οποία κατά την προσωπική μου άποψη, έρχεται με πραξικοπηματικό τρόπο στην Επιτροπή και δεν εξηγήθηκε ευθέως το τι αφορά. Αμέσως μετά τιε εκλογές του 2009, ένα ανάλογο π.δ. που είχε υπογράψει ο κ. Αβραμόπουλος, η Υπουργός Υγείας κυρία Ξενογιαννακοπούλου, το απέσυρε. Το π.δ. του κ. Αβραμόπουλου ήρε κάθε περιορισμό, τόσο στη μετοχική σύνθεση, όσο και στην δυνατότητα δημιουργίας παραρτημάτων σε ιδιωτικούς φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας.

Έγινε, λοιπόν, ο νόμος της απελευθέρωσης, ο οποίος εξαρχής κυρία Πρόεδρε, είχε 6 επαγγέλματα τα οποία τα εξαιρούσε μηχανικούς, δικηγόρους, συμβολαιογράφους, ορκωτούς λογιστές, συν φαρμακοποιούς και οδηγούς εμπορικών μεταφορών, οι οποίοι είχαν ήδη ρυθμιστεί με προηγούμενα νομοσχέδια. Στη συζήτηση τότε στην Επιτροπή, όπως καλά θυμάστε, είχα εκφράσει επιφυλάξεις, για την διαφορετική αντιμετώπιση των επαγγελμάτων υγείας, σε σχέση τόσο με τους δικηγόρους, όσο με τους φαρμακοποιούς και συμβολαιογράφους. Δηλαδή, γιατί η δικηγορική εταιρεία  μπορεί να φτιάξει δύο ή περισσότερους δικηγόρους ή γιατί την άδεια φαρμακείου μπορεί να την έχουν μόνο οι φαρμακοποιοί, που κατά την άποψή μου είναι σωστό. Την ίδια στιγμή σε φορέα παροχής υπηρεσιών υγείας, μπορεί ο οποιοσδήποτε να ιδρύσει, να λειτουργήσει φορέα παροχής υπηρεσιών υγείας. Ήθελα, λοιπόν, και ζήτησα και ζητάω το ίδιο που ισχύει και στα άλλα επαγγέλματα τα επιστημονικά, να ισχύει και για τα επαγγέλματα υγείας.

Την ίδια εβδομάδα με την συζήτηση στην Επιτροπή, θυμάμαι χαρακτηριστικά τον Υπουργό Υγείας, στην συζήτηση του νομοσχεδίου από το βήμα της Βουλής για τον ΕΟΠΥ, να δεσμεύετε και να λέει ότι θα ισχύσει το 51% και ότι δεν πρόκειται να αλλάξει και θα ρυθμιστεί με π.δ.. Επειδή, λοιπόν, η ημερομηνία της 2ας Ιουλίου εξέπνευσε και ήταν ελαστική και επειδή το θέμα αυτό δεν είχε ρυθμιστεί με π.δ., ο Υπουργός Υγείας ορθά κατά την άποψή μου και αφού συζήτησε με τους αρμόδιους, στο νομοσχέδιο με τις μεταμοσχεύσεις, προέβλεψε μία διάταξη που έδινε τρίμηνη παράταση δυνατότητας έκδοσης π.δ., όπου θα ρύθμιζε τους όρους και τον τρόπο της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων υγείας.

Αυτό το νομοσχέδιο, πήρε ΦΕΚ στις 27/6, δεν γνωρίζω ποιος Υπουργός Οικονομικών ήταν συναρμόδιος, ούτε γνωρίζω, εάν ο Υπουργός Υγείας, συνεννοήθηκε με τον Υπουργό Οικονομικών όταν πρότεινε στην Ολομέλεια και στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων την ψήφιση αυτής της ρύθμισής. Βλέπω, όμως, ότι τώρα με την «αναδιατύπωση» που έρχεται σε αυτό το νομοσχέδιο καταργείται αυτή η διάταξη. Εγώ, ως όφειλα, ενημέρωσα τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος γνώριζε το θέμα. Έδωσα τις διαστάσεις της διαφορετικής αντιμετώπισης και βεβαίως της ασυνέπειας και ασυνέχειας της Κυβέρνησης στο πολύ σημαντικό αυτό θέμα, της εμπορευματοποίησης του αγαθού της υγείας. Νομίζω, ότι ακόμη κυρία Πρόεδρε και με την χθεσινή επιστολή – παρατήρηση της κομισιόν για το θέμα των δικηγόρων, θίγει το θέμα των παραρτημάτων, αλλά δεν θίγει όμως το ζήτημα, ότι οι μη δικηγόροι, πρέπει να μπορούν να ανοίγουν δικηγορικές εταιρείες.

Θεωρώ λοιπόν ότι πρέπει να γίνει μία πολύ σοβαρή συζήτηση πάνω σε αυτό το ζήτημα. Νομίζω, ότι αυτή η διάταξη, θα πρέπει αν όχι να αποσυρθεί, που το έχω ζητήσει από τον κύριο Υπουργό πολύ προσεχτικά, να επαναδιατυπωθεί στη συζήτηση για την Ολομέλεια. Δημιουργούμε μεγάλη σύγχυση και άνιση αντιμετώπιση κακού προηγούμενου και υπάρχει παράλληλα και το θέμα των ταξί, που με ανάλογες διατάξεις θα πρέπει να ρυθμιστεί. Νομίζω, ότι ο χώρος της υγείας και το αγαθό της υγείας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται, ως δεύτερης και τρίτης κατηγορίας και δεν μπορεί να δίνεται στους ιδιώτες, στα καρτέλ με δυνατότητα δημιουργίας παραρτημάτων και εκμετάλλευσης από μη υγειονομικούς. Αυτό, είναι ένα θέμα συνέπειας και συνέχειας του κράτους όπως εκφράζεται – το ανέφερα εγώ νομίζω με την τοποθέτησή μου – από τον Οκτώβριο του 2009 μέχρι και τώρα από όλους ανεξαιρέτους τους Υπουργούς Υγείας με βάση του νόμου 3919, είναι συναρμόδιοι και συνυπεύθυνοι για το πώς θα ρυθμίσουν το άνοιγμα, τον τρόπο, τους κανόνες, το μοντέλο της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων της αρμοδιότητάς τους.

Θεωρώ, λοιπόν, ότι πρέπει να υπάρχει απελευθέρωση των επαγγελμάτων της αρμοδιότητάς τους. Θεωρώ, λοιπόν, ότι πρέπει να υπάρχει κύριε Υπουργέ, μία προσεχτική προσέγγιση αυτού του ζητήματος, ενόψει της συζήτησης στην Ολομέλεια και νομίζω κυρία Πρόεδρε, ότι πάνω από όλα θα πρέπει και νομοτεχνικά, να είμαστε πιο προσεχτικοί στο πως φέρνουμε διατάξεις που είναι πολύ κρίσιμες. Να μην τις κρύβουμε κάτω από τον τίτλο «νομοτεχνικές βελτιώσεις και διατυπώσεις», διότι πολύ απλά όλοι οι Βουλευτές που τους ζητείται να τοποθετηθούν στις συγκεκριμένες διατάξεις, εκτίθενται μη γνωρίζοντας τι ακριβώς αφορούν αυτές οι διατάξεις.

Back To Top