Skip to content

Εκτός πραγματικότητας, εκτός κοινωνίας, εκτός λογικής

Εκτός πραγματικότητας, εκτός κοινωνίας, εκτός λογικής…
Πως θα προσδιοριστεί πόσο κοστίζει 1 κιλό ψωμί ή 1 μερίδα φαγητό από τη στιγμή που ενέργεια-μεταφορικά-υλικά ανατιμώνται διαρκώς ή και σχεδόν κάθε μέρα;
Έχει σκεφτεί κάτι πολύ συγκεκριμένο ο κ.Γεωργιάδης για να προσδιορίζει την τιμή κόστους σε κάθε επιχείρηση ξεχωριστά, κάθε μέρα σε κάθε γωνιά της χώρας;
Γιατί ναι μεν είναι ωραίες οι ανακοινώσεις και οι επικοινωνιακές κορώνες, όμως η πραγματικότητα αντικρούει τους πανηγυρισμούς του υπουργού.
Ο λόγος περί της τροπολογίας που «βάζει πλαφόν στο κέρδος πώλησης προϊόντων και παροχής υπηρεσιών». Ας δούμε ποια είναι η πραγματικότητα:
Προφανώς το Κίνημα Αλλαγής θα ψήφιζε κάθε μέτρο που επιχειρεί να προστατεύσει τους καταναλωτές από φαινόμενα αισχροκέρδειας. Για το λόγο αυτό ψηφίσαμε και τη συγκεκριμένη τροπολογία.
Όμως,
1) Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι την ίδια ημέρα ψήφισης της τροπολογίας (3 Μαρτίου) η ΔΙΜΕΑ-η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για τον έλεγχο της αγοράς- βγάζει ανακοίνωση για χιλιάδες ελέγχους που έχουν γίνει στη λιανική αγορά και πρόστιμα που έχουν επιβληθεί. Αποκτά, δε, ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τη στιγμή που το υπουργείο Ανάπτυξης κάθε εβδομάδα εκδίδει 2 δελτία τύπου με τη δράση της ΔΙΜΕΑ και από την 1η Ιουλίου ως και χθες (ανάμεσα σε πλέον των 70 δελτίων τύπου) δεν υπάρχει ούτε ένα (!) που να αναφέρεται σε έλεγχο στην αγορά λιανικής και επιβολή προστίμου.
Άρα, είτε το έκρυβαν ότι κάνουν ελέγχους (???) ή τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως παρουσιάστηκαν χθες. Περιμένουμε να δούμε πότε έγιναν οι έλεγχοι, που επιβλήθηκαν τα πρόστιμα και ποιες περιπτώσεις αφορούσαν (μιλάμε πάντα για έλεγχο λιανικής αγοράς).
2) Η διάταξη που ψηφίστηκε χθες θα έχει ισχύ -και εφαρμογή- από τη στιγμή που θα εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση, η οποία θα καθορίσει και τις λεπτομέρειες. Έχει ενδιαφέρον να δούμε ΠΟΤΕ θα εκδοθεί και ποιο θα είναι το διάστημα που η αγορά θα μείνει ανεξέλεγκτη, μάλιστα σε μια περίοδο ανατιμήσεων και αυξήσεων στα πάντα. Σημειώνω ότι αρκετές υπουργικές αποφάσεις που προβλέπονταν στον «εμβληματικό» νόμο της ΝΔ «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» έκαναν ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2 ΧΡΟΝΙΑ να εκδοθούν, σε ένα τομέα μάλιστα που η κυβέρνηση είχε επενδύσει πολιτικά, κυρίως στην επιτάχυνση των επενδύσεων και την άρση της γραφειοκρατίας. Ίδωμεν…
3) Η διάταξη προβλέπει ότι το μικτό περιθώριο κέρδους από τη στιγμή εφαρμογής της διάταξης (έκδοση της υπουργικής απόφασης) δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από το μικτό περιθώριο κέρδους που ίσχυε τον Σεπτέμβριο του 2021.
Λογικό επί της αρχής, αλλά δυστυχώς μόνο στη θεωρία.
Διότι θα πρέπει ο κ.Γεωργιάδης να μας εξηγήσει με ποιόν τρόπο θα προσδιοριστεί το περιθώριο κέρδους σε ΚΑΘΕ προϊόν, ΚΑΘΕ μέρα, σε ΚΑΘΕ επιχείρηση!
Πως θα συγκρίνει ο υπουργός το διαρκώς μεταβαλλόμενο κόστος του κάθε επιχειρηματία, όταν αυτό περιλαμβάνει πρώτες ύλες, λειτουργικά κόστη, πληρωμές υπαλλήλων κτλ με το αντίστοιχο του 2021, ώστε να συγκρίνει το περιθώριο του μικτού κέρδους;
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΔΥΝΑΤΟΝ.
Μας θυμίζει μια αντίστοιχη κίνηση, της ίδιας παράταξης (Παρατηρητήριο Τιμών) το 2008, επί υπουργίας κ.Φώλια η οποία κατέληξε να γίνει… σατυρικό αστείο!
Ίδιοι άνθρωποι, ίδιες τακτικές!
ΟΜΩΣ, Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Back To Top