Skip to content

‘’Το υπουργείο Παιδείας υποβάλλει σε πρωτοφανή ταλαιπωρία τα παιδιά με αυτισμό και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, λίγο πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις’’ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

‘’ Η ‘’ευαισθησία’’ που πουλάει επικοινωνιακά η κυβέρνηση για τα άτομα με διαταραχές αυτιστικού φάσματος, ακυρώνεται στην πράξη και μετατρέπεται σε αναισθησία’’ τονίζει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής κ.Μιχάλης Κατρίνης, ο οποίος κατέθεσε ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, στηλιτεύοντας το περιεχόμενο αιφνιδιαστικής εγκυκλίου με την οποίο ουσιαστικά ακυρώνονται οι ισχύουσες γνωματεύσεις αυτών των παιδιών και καλούνται να επαναξιολογηθούν έως τις 31 Μαρτίου, ώστε να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Παρά το γεγονός ότι στη νομοθεσία προβλέπεται η επαναξιολόγηση των μαθητών μόνο κατ’ εξαίρεση, η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας θέτει ως προϋπόθεση την επαναξιολόγηση των μαθητών της Γ’ Λυκείου που έχουν γνωματεύσεις από την ΣΤ’Δημοτικού που πιστοποιούν ότι αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.

Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει ότι οι γνωματεύσεις που είχαν εκδοθεί για αυτά τα παιδιά έχουν μόνιμη ισχύ.

Ο κ .Κατρίνης τονίζει ότι η απαίτηση επαναξιολόγησης λίγο πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις συνιστά πρωτοφανή ταλαιπωρία των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και  αυτισμό, καθώς και των οικογενειών τους, προκαλώντας περαιτέρω πίεση, λόγω και των συνθηκών της πανδημίας.

Επισημαίνει παράλληλα ότι το χρονικό διάστημα από την έκδοση της εγκυκλίου μέχρι τις 31 Μαρτίου είναι πολύ σύντομο, με αποτέλεσμα να είναι ανέφικτη  η έγκαιρη επαναξιολόγηση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων.

Ο κ.Κατρίνης ζητά από την υπουργό Παιδείας την ανάκληση της εγκυκλίου, η οποία όπως αναφέρει οδηγεί σε μια αχρείαστη ταλαιπωρία για αυτά τα παιδιά και τις οικογένειές τους.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς: την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

ΘΕΜΑ: Αναίτια ταλαιπωρία των μαθητών με αυτισμό και δυσλεξία λίγο πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις

Σύμφωνα με την υπ .αριθ. Φ.251/27921/Α5-09/03/2021 εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας,  οι μαθητές με δυσλεξία και διαταραχές αυτιστικού φάσματος οι οποίοι έχουν λάβει γνωμάτευση με μόνιμη ισχύ στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου (ώστε να υποστηριχθούν κατά τη φοίτησή τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσή)  καλούνται αιφνιδίως να επαναξιολογηθούν  μέχρι τις 31 Μαρτίου, ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση!

Ωστόσο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, δηλαδή  τον Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) και με το άρθρο 51 του Ν.4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α΄) οι γνωματεύσεις αυτές έχουν  μόνιμη ισχύ.  Σε αντίθετη περίπτωση, όπου χρειάζεται επαναξιολόγηση, ορίζεται  στη γνωμάτευση  η ημερομηνία επαναξιολόγησης.

Έτσι, ενώ στη νομοθεσία προβλέπεται μόνο κατ’ εξαίρεση η επαναξιολόγηση των μαθητών, με την εγκύκλιο της 9ης Μαρτίου 2021 του υπουργείου Παιδείας για πρώτη φορά προστίθεται η πρόταση: «Σημειώνεται ότι επαναξιολόγηση απαιτείται στις περιπτώσεις αλλαγής σχολικής βαθμίδας», η οποία αυθαίρετα και απροειδοποίητα αίρει τη μόνιμη ισχύ των γνωματεύσεων, τρεις μήνες πριν το πέρας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Επειδή η  απαίτηση επαναξιολόγησης λίγο πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις συνιστά πρωτοφανή ταλαιπωρία των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και  αυτισμό, καθώς και των οικογενειών τους, προκαλώντας περαιτέρω πίεση, λόγω και των συνθηκών της πανδημίας.

Επειδή οι μαθητές  χρειάζονται την υποστήριξη  της πολιτείας  στην καθοριστική φάση της μετάβασης στην ενηλικίωσή τους και στον αγώνα τους για τη μετέπειτα ακαδημαϊκή τους πορεία και όχι εφεύρεση νέων προσκομμάτων που προκύπτουν από την γραφειοκρατική αντίληψη και όχι από την ουσία της νομοθεσίας.

Επειδή το χρονικό διάστημα από την έκδοση της εγκυκλίου μέχρι τις 31 Μαρτίου είναι πολύ σύντομο, με αποτέλεσμα να μην καταστεί εφικτή η επαναξιολόγηση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων.

Ερωτάται η κυρία υπουργός

  1. Θα προβεί σε διόρθωση της εγκυκλίου ώστε να μην προκαλέσει αναίτια ταλαιπωρία σε χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους λίγο πριν τις εξετάσεις;
  2. Σε περίπτωση που επιμείνει στην πρωτοφανή αυτή απόφαση, θα δώσει το αναγκαίο χρονικό περιθώριο για την προσκόμιση των επαναξιολογήσεων, λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες λόγω της πανδημίας;
Back To Top