skip to Main Content
Ερωτηματικά και κίνδυνοι για τη συνέχιση λειτουργίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας, τις θέσεις εργασίας, την εθνική ασφάλεια και την άμυνα της χώρας – ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Ερωτηματικά και κίνδυνοι για τη συνέχιση λειτουργίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας, τις θέσεις εργασίας, την εθνική ασφάλεια και την άμυνα της χώρας – ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση προς τους υπουργούς Ανάπτυξης, Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας και Ναυτιλίας, σχετικά με τα ερωτηματικά που εγείρονται και τους κινδύνους που εγκυμονούνται για τη συνέχιση λειτουργίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας, τις θέσεις εργασίας, την εθνική ασφάλεια και την άμυνα της χώρας, κατέθεσε ο Μιχάλης Κατρίνης και συνυπέγραψαν οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής Β. Κεγκέρογλου και Δ. Μπιάγκης.

Πιο συγκεκριμένα στην ερώτηση αναφέρεται:

Κύριοι Υπουργοί,

Τόσο οι 600 εργαζόμενοι, όσο και ο αμυντικός προγραμματισμός της χώρας αποτελούν αυτή τη στιγμή θύματα του αδιεξόδου που έχει δημιουργηθεί από τη μη επίτευξη λύσης, όσον αφορά τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Οι μεν εργαζόμενοι βρίσκονται στον αέρα εν μέσω κρίσης, αφού έχει λήξει από τις 31 Μαρτίου η σύμβαση με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, βάσει της οποίας λάμβαναν το 70% του μισθού τους,καιη εταιρεία «Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Ελευσίνας Α.Ε.» («ΝΒΒΕ Α.Ε.») φέρεται να τους χρωστάει συνολικά πάνω από 18 εκατομμύρια ευρώ.

Το δε αμυντικό πρόγραμμα της χώρας,σε μια κρίσιμη εθνική συγκυρία, στερείται μέχρι σήμερα τις δύο πυραυλακάτους, οι οποίες δεν έχουν ακόμη παραδοθεί από τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας στο Πολεμικό Ναυτικό, παρά το ότι έχουν περάσει ήδη 10 χρόνια.

Οι πρόσφατες απαντήσεις της κυβέρνησης στον κοινοβουλευτικό έλεγχο που ασκήσαμε, με τριπλή ερώτηση του Κινήματος Αλλαγής, μιλούσαν για λύση χωρίς να κλείσουν τα Ναυπηγεία, μέσω εκκαθάρισης εν λειτουργία και με διασφάλιση των θέσεων των εργαζομένων, κατά το παράδειγμα της διαδικασίας που εφαρμόστηκε στα Ναυπηγεία της Σύρου και λειτουργεί με επιτυχία.

Ως σήμερα, παρά το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί από επενδυτή, φαίνεται ότι η όλη διαδικασία έχει περιέλθει σε τέλμα, με ζημιωμένους τόσο την ασφάλεια της χώρας, όσο και τους εργαζόμενους που αγωνιούν για το μέλλον τους.

Προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι παραμένει άγνωστος ο πραγματικός ιδιοκτήτης της εταιρείας AXISSA (μετοχολόγιο Ελευσίνας), η οποία είναι ο μεγαλομέτοχος της εταιρείας συμμετοχών που ελέγχει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας(με συμμετοχή 24,02% στο μετοχικό κεφάλαιο), τουλάχιστον με βάση τα όσα φέρεται να έχει δηλώσει ο μέχρι πρόσφατα μεγαλομέτοχος των Ναυπηγείων κ. Νικόλαος Ταβουλάρης και τα οποία αναφέρονται σε δημοσιεύματα, αλλά και ανακοινώσεις του συλλόγου εργαζομένων.Την ίδια στιγμή που ο παραπάνω εμφανίζει τον εαυτό του ως απλό μέτοχο και υπάλληλο της εταιρείας, παρουσιάζεται και ως αξιόπιστος συνομιλητής και βασικός διαπραγματευτής της όλης διαδικασίας με την πολιτεία, τόσο για τις συμβάσεις του Πολεμικού Ναυτικού, όσο και για την εξυγίανση των Ναυπηγείων της Ελευσίνας.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν πως, με υπαιτιότητα της διοίκησης, απαξιώνονται τόσο τα ναυπηγεία της Ελευσίνας, όσο και η αμυντική θωράκιση της χώρας σε τεράστιο βαθμό,με τα πλοία να μην αποδίδονται στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας σε μια κρίσιμη εθνικά συγκυρία λόγω και της προκλητικής στάσης της Τουρκίας.

Από τα παραπάνω εικάζεταιότιοι καθυστερήσεις πιθανόν σχετίζονται με τον «μυστηριώδη» μεγαλομέτοχο των Ναυπηγείων, που «κανείς δεν γνωρίζει ποιος είναι», αλλά παίρνει τις αποφάσεις που οδηγούν σε επικίνδυνη κωλυσιεργία και αναβολή παράδοσης πολύτιμου αμυντικού υλικού.

Επειδή τα Ναυπηγεία Ελευσίνας διαθέτουν προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης και εμπειρίας και θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια υγιή επιχείρηση κρίσιμης σημασίας, όχι μόνο για την υποστήριξη του αμυντικού προγράμματος της χώρας, αλλά και για την ανάπτυξη της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας που κατέχει κορυφαία θέση στον κόσμο,

Επειδή η σημερινή κρίση θα μπορούσε να αποτελέσει μια ευκαιρία σημαντικής ανάπτυξης για το ναυπηγικό κλάδο, εάν γίνονταν οι κατάλληλες δράσεις, τόσο από επιχειρηματικής, όσο και από κυβερνητικής πλευράς,

Επειδή όλα αυτά σχετίζονται και με θέματα εθνικής ασφάλειας, αφού κανείς δεν γνωρίζει ποιός πραγματικά είναι ο μεγαλομέτοχος των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Ερωτάστε κύριοι Υπουργοί:

  1. Έχει γνώση η κυβέρνηση ποιος είναι ο πραγματικός μεγαλομέτοχος της Νεώριο Συμμετοχών μέσω της εταιρείας AXIS SA?
  2. Με δεδομένο ότι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν συνάψει συμβάσεις δισεκατομμυρίων ευρώ με το ελληνικό δημόσιο, πολλές από τις οποίες εγκρίνονται από τη Βουλή, ποιος είναι ο βασικός μέτοχος και ποια η έδρα της ΑΧΙS SA, τι ποσά έχουν κατευθυνθεί και για ποιους λόγους τα τελευταία 15 χρόνια στην εν λόγω εταιρεία;
  3. Πώς θα οδηγηθεί η όλη διαδικασία σε λύση όταν ο βασικός διαπραγματευτής με την πολιτεία παρουσιάζεται ως απλός μέτοχος της εταιρείας και η Γ.Σ.συγκαλείται χωρίς τη συμμετοχή του μεγαλομετόχου,τον οποίο κανείς από τους υπόλοιπους δεν γνωρίζει;
  4. Δεν προκύπτει για την κυβέρνηση ζήτημα εθνικής ασφάλειας, όταν δε γνωρίζει κανείς ποιος είναι ο πραγματικός βασικός μέτοχος μιας εταιρείας τρίτης χώρας που ελέγχει το δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας, το οποίο επιβιώνει από τις συμβάσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ με το Πολεμικό Ναυτικό;

Παρακαλείσθε να καταθέσετε όλα τα έγγραφα σχετικά με τα ζητούμενα στοιχεία.

Οι ερωτώντες και αιτούντες βουλευτές

Μιχάλης Κατρίνης

Βασίλειος Κεγκέρογλου

Δημήτρης Μπιάγκης

 

Back To Top