skip to Main Content
Σημεία Ομιλίας Μιχάλη Κατρίνη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη συζήτηση για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία» ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σημεία Ομιλίας Μιχάλη Κατρίνη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη συζήτηση για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία» ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

  • Για τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά και την έλλειψη ρευστότητας: «Η έλλειψη ρευστότητας, ο αποκλεισμός πολλών επιχειρήσεων από τα εργαλεία χρηματοδότησης, η μείωση του τζίρου και ο κίνδυνος να χαθούν 250.000 θέσεις εργασίας λόγω της ύφεσης διαμορφώνουν ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον για τον εμπορικό κόσμο. Σε αυτά τα ήδη οξυμένα προβλήματα του εμπορικού κόσμου έρχεται να προστεθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός του παρεμπορίου»
  • Για τα πρόστιμα που έχουν καταλογιστεί: «Το σύνολο των προστίμων που έχουν καταλογιστεί όλο το προηγούμενο διάστημα από ελέγχους για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου φτάνουν το 1.240.000 ευρώ και έχει ενδιαφέρον να μας ενημερώσετε πόσα από αυτά τα πρόστιμα έχουν εισπραχθεί»
  • Για το Νομοσχέδιο: «Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο-σκούπα με διάφορες διατάξεις ασύνδετες μεταξύ τους, το παραπέμπει σε πλειάδα υπουργικών αποφάσεων. Ένα Νομοσχέδιο με τακτοποιητικές διατάξεις που παρατείνουν προθεσμίες, τροποποιούν διαδικασίες, αναστέλλουν πρόστιμα, πάντα στο όνομα της φιλοεπενδυτικής τάσης της κυβέρνησης, η οποία όμως φαίνεται δε στηρίζεται σε αρχές και κανόνες, αφού όλα καθορίζονται και επανακαθορίζονται με εμβόλιμες νομοθετικές ρυθμίσεις»
  • Για τη νέα δομή ελέγχου: «Η νέα δομή συνιστά ένα μηχανισμό που δε φαίνεται να ακολουθεί καμία από τις σύγχρονες αρχές δημόσιας διοίκησης και εποπτείας. Ούτε χρησιμοποιεί ως υπόδειγμα αναφοράς κάποια άλλη ευρωπαική χώρα για τη συγκρότηση του νέου μηχανισμού ελέγχου. Δημιουργείται μια αυτοτελής υπηρεσία με αυξημένες εκτελεστικές αρμοδιότητες, και σε ευαίσθητους τομείς (π.χ. δικαίωμα άρσης τηλεφωνικού απορρήτου και τήρησης αρχείου), η οποία καταπολεμά τα πάντα από την ανταγωνιστικότητα μέχρι τα παράνομα κυκλώματα, επικαλύπτοντας ακόμα και αρμοδιότητες του ΕΦΕΤ, πάντα υπό τις οδηγίες του Υπουργού και με το Διοικητή να διαθέτει απόλυτη εξουσία. Κι αυτό δημιουργεί προβληματισμό ως προς τη διαφάνεια και τα εχέγγυα που παρέχονται, ως προς το τι μπορεί συνεπάγεται αυτή η άμεση εξάρτηση από τον Υπουργό – τον εκάστοτε υπουργό»
  • Εκστρατεία ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης: «Προϋπόθεση για την πάταξη του παραεμπορίου είναι, ακόμα, η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των καταναλωτών, ώστε το παρεμπόριο να απονομιμοποιηθεί και στη συνείδηση των πολιτών, ως δραστηριότητα βλαπτική για το κοινωνικό σύνολο, ως μια διαδικασία διακίνησης προϊόντων χαμηλής ποιότητας και επικίνδυνα για την υγεία. Χρειάζεται μια μεγάλη καμπάνια που να ξεκινάει από τα σχολεία, να φτάνει στα ΜΜΕ, να αγκαλιάζει μαζικούς φορείς και η οποία θα εκπαιδεύει στην υπεύθυνη καταναλωτική στάση. Κι αυτό γιατί θέλουμε τους πολίτες σύμμαχους στην προσπάθεια για την πάταξη του παραεμπορίου»
  • Άμεση η ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων: «Το παραεμπόριο αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην τόνωση του εγχώριου επιχειρείν, αλλά και στην προσπάθεια επιβίωσης χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Αρκετά προβλήματα αντιμετωπίζει ήδη ο εμπορικός και βιοτεχνικός κόσμος της χώρας εκτός του αθέμιτου ανταγωνισμού του παραεμπορίου. Η κυβέρνηση να επεξεργαστεί ένα συνολικό σχέδιο. Να εντάξει την αντιμετώπιση του παραεμπορίου σε μια οργανωμένη αντίληψη για την οικονομία και την κοινωνία»

 

 

 

 

 

 

 

Back To Top