Skip to content

Παρέμβαση Μιχάλη Κατρίνη για την διεύρυνση της ψαλίδας των αγροτικών προϊόντων μεταξύ των τιμών παραγωγού και καταναλωτή

Με κοινή ερώτηση του βουλευτή Μιχάλη Κατρίνη, την οποία συνυπογράφουν ακόμη 15 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. ασκείται παρέμβαση για το συνεχώς αυξανόμενο κόστος παραγωγής των αγροτικών προϊόντων την ίδια στιγμή, που οι καταναλωτές αναγκάζονται να πληρώνουν υπέρογκες τιμές για βασικά είδη διατροφής.

Η έλλειψη αγοραστικής δύναμης, όμως, από το καταναλωτικό κοινό, η συνεχώς αυξανόμενη ύφεση αλλά και η δυσμενέστατη κατάσταση, στην οποία έχει περιέλθει ο αγροτικός κόσμος, καθιστούν αναγκαία τη λήψη άμεσων και αποφασιστικών μέτρων, προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές των προϊόντων και να προστατευτεί ο καταναλωτής από φαινόμενα αισχροκέρδειας.Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Όλοι βιώνουμε τις εκρηκτικές διαστάσεις που έχει πάρει το θέμα με τις υπέρογκες τιμές που είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν οι καταναλωτές στα βασικά είδη διατροφής τους, την ίδια στιγμή που το όφελος για τους παραγωγούς, οι οποίοι προμηθεύουν την αγορά, μειώνεται συνεχώς.

Σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά συγκυρία η ψαλίδα τιμών παραγωγού – καταναλωτή σε μια σειρά βασικών προϊόντων διατροφής, παρά τις διαχρονικά διακηρυγμένες προθέσεις από τις πολιτικές ηγεσίες, διευρύνεται συνεχώς όπως επιβεβαιώνει και η πρόσφατη έρευνα της ΠΑΣΕΓΕΣ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, η ζημία για τους έλληνες παραγωγούς είναι διπλή, καθώς από τη μια αναγκάζονται να πωλούν με μικρότερο κέρδος την ίδια στιγμή που, ελέω… μεσαζόντων, πηγαίνοντας στο «ράφι» για να προμηθευτούν προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως το ψωμί και πολλά άλλα, «χρυσοπληρώνουν» τη διαδρομή μεταξύ χωραφιού ή στάβλου και του ραφιού.

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι οι παραγωγοί να είναι διπλά ζημιωμένοι, από τη μία ως αγρότες – κτηνοτρόφοι και από την άλλη, μαζί με όλους τους Έλληνες πολίτες, ως καταναλωτές.

Συγκεκριμένα, και σύμφωνα με την έρευνα της ΠΑΣΕΓΕΣ, παρατηρείται δυσθεώρητη διαφορά τιμών στα δημητριακά (από 500% έως 1.550%), στα ζυμαρικά (760%), στο κρασί (750%), στο ρύζι (660%) και ακολουθεί μια σειρά προϊόντων με άνοιγμα ψαλίδας από 170% έως 530% (όπως π.χ. το νωπό κοτόπουλο, τα πορτοκάλια και οι πιπεριές).

Tο κύριο πρόβλημα εστιάζεται στην κερδοσκοπία, τις αδιαφανείς συναλλαγές, τον αθέμιτο ανταγωνισμό και τον οικονομικό εκβιασμό των μεγάλων αλυσίδων λιανικής πώλησης.

Αποτέλεσμα όλων αυτών των πρακτικών είναι οι έλληνες καταναλωτές να πληρώνουν ακριβότερα, ενώ ταυτόχρονα οι Έλληνες παραγωγοί κερδίζουν λιγότερα.

Η έλλειψη αγοραστικής δύναμης από το καταναλωτικό κοινό και η συνεχώς αυξανόμενη ύφεση καθιστούν αναγκαία τη λήψη άμεσων και αποφασιστικών μέτρων, προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές των προϊόντων και να προστατευτεί ο καταναλωτής από φαινόμενα αισχροκέρδειας. Ήδη διαπιστώνεται ότι τα συναρμόδια υπουργεία καταβάλλουν σημαντική προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ:

Ποια επιπλέον μέτρα προτίθενται να λάβουν τα συναρμόδια Υπουργεία για τη μείωση της ψαλίδας των τιμών ανάμεσα στον παραγωγό και τον καταναλωτή, την προστασία του καταναλωτή και τον εξορθολογισμό των τιμών των προϊόντων;

 

Δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες: Πατρίς, Πρώτη, Πρωινή (12/01/2011)

Μιχάλης Κατρίνης

Back To Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο