Skip to content

Πλαφόν τώρα στις τιμές των καυσίμων στις τουριστικές περιοχές

Με νέα του παρέμβαση ο βουλευτής του Νομού μας Μιχάλης Κατρίνης ζητά την άμεση επαναφορά του μέτρου της ανώτατης τιμής- πλαφόν- στις τιμές των καυσίμων ως ένα μέσο να κατασταλεί η αισχροκέρδεια στα καύσιμα.

Παράλληλα, ο κ. Κατρίνης εφιστά την προσοχή στους ελεγκτικούς μηχανισμούς να εντείνουν την διενέργεια αγορανομικών ελέγχων, προκειμένου να προστατευθεί ο καταναλωτής αλλά και ο τουρισμός, καθώς τέτοιου είδους φαινόμενα αισχροκέρδειας πλήττουν ανεπανόρθωτα την διεθνή φήμη της χώρας μας. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Με νέα μου ερώτηση επανέρχομαι στις νέες κερδοσκοπικές τάσεις στην αγορά καυσίμων, ιδίως στα νησιά και τις τουριστικές περιοχές, οι οποίες έχουν εκτινάξει τις τιμές των καυσίμων στα ύψη, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Ανάστατοι είναι χιλιάδες καταναλωτές που ξεκίνησαν αυτές τις μέρες τις διακοπές τους και επαγγελματίες, οι οποίοι βρίσκονται στο έλεος των κερδοσκόπων της αγοράς των καυσίμων, καθώς η αμόλυβδη βενζίνη εκτοξεύτηκε μέχρι και τα 1,91 ευρώ το λίτρο, μία ανάσα δηλαδή από τα 2 ευρώ.

Την ίδια στιγμή κανένας ελεγκτικός μηχανισμός δεν έχει κινητοποιηθεί από τις κεντρικές υπηρεσίες αλλά ούτε κι εκείνες των περιφερειών προκειμένου να διενεργηθούν έστω κάποιοι αγορανομικοί έλεγχοι, προκειμένου να τιθασευθεί η αγορά.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ανέβηκε στα 1,665 ευρώ το λίτρο, από 1,652 ευρώ που ήταν στα τέλη Ιουνίου, δηλαδή σημειώθηκε μία αύξηση 1,3 λεπτά το λίτρο, η οποία και αποδίδεται στην άνοδο των διεθνών τιμών των προϊόντων του πετρελαίου αλλά και της μεγάλης επιβάρυνσης των τιμών της βενζίνης από τις αυξήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης και του ΦΠΑ. Ωστόσο, η “ψαλίδα” των τιμών ανάμεσα στα νησιά και την Αθήνα δεν δικαιολογείται, με δεδομένο και τον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ που ισχύει ακόμη σε πολλές νησιωτικές και τουριστικές περιοχές.

Επίσης, χωρίς εξήγηση υπερβολικά υψηλές τιμές διαμορφώνονται όχι μόνο σε παραθεριστικά μέρη αλλά και σε λιμάνια.

Έτσι, π.χ. στις Κυκλάδες η μέση τιμή είναι στα 1,726 ευρώ και η υψηλότερη στα 1,908 ευρώ, στον Πειραιά η μέση είναι 1,664 και η μέγιστη είναι στα 1,886 ευρώ ενώ στη Σάμο η μέση τιμή βρίσκεται στα 1,749 ευρώ και η ακριβότερη βενζίνη είναι στα 1,880.

Από την άλλη, στο Ηράκλειο Κρήτης η υψηλότερη τιμή είναι στα 1,878 και η μέση στα 1,732 ευρώ το λίτρο, ενώ στην Κέρκυρα το ακριβότερο πρατήριο πωλεί με 1,860 ευρώ και η μέση τιμή είναι στα 1,73 ευρώ.

Όλα τα ανωτέρω επιβεβαιώνουν ένα μεθοδευμένο όργιο κερδοσκοπίας εις βάρος και πάλι των καταναλωτών και των τουριστών, τους οποίους έχει τόσο μεγάλη ανάγκη η οικονομία μας, ενώ δείχνει και μια αδράνεια του ελεγκτικού μηχανισμού, η οποία στοιχίζει τόσο στον εθνικό προϋπολογισμό όσο και στη διεθνή φήμη της χώρας.

Ενόψει των ανωτέρω και επικαλούμενη η Κυβέρνηση το δημόσιο συμφέρον είναι ανάγκη να γνωμοδοτήσει θετικά η ΡΑΕ και να επαναφέρει το μέτρο της επιβολής ανώτατης τιμής στα καύσιμα, ιδιαίτερα στους τουριστικούς προορισμούς, προκειμένου να αποτραπεί η κερδοσκοπία, να επανέλθει η ηρεμία στην αγορά και να λειτουργήσει αρμονικά ο τουρισμός.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ:

1. Προτίθεται η Κυβέρνηση να επαναφέρει το μέτρο της επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές, στις οποίες οργιάζει και η κερδοσκοπία.
2. Με ποιους τρόπους προτίθεται η Κυβέρνηση να ενεργοποιήσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, οι οποίοι υπολειτουργούν.

επιστροφή στην κορυφή

Μιχάλης Κατρίνης

Back To Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο