skip to Main Content
Βασικά σημεία ομιλίας στο νομοσχέδιο για τη Δημόσια Υγεία.

Βασικά σημεία ομιλίας στο νομοσχέδιο για τη Δημόσια Υγεία.

Νομοσχέδιο για τη Δημόσια Υγεία. Βασικά σημεία ομιλίας μου ως κοινοβουλευτικού εκπρόσωπου του Κινήματος Αλλαγής.

ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

Η χώρα μας βρίσκεται στο επίκεντρο οικονομικών και γεωπολιτικών αναταράξεων. Αυτό καθιστά πιο επιτακτική την ανάγκη να παραμείνει αρραγές το εσωτερικό μέτωπο, να γίνει όντως ένα εθνικό μέτωπο.
Δυστυχώς τις τελευταίες ημέρες κάποιες ανούσιες αντεγκλήσεις μεταξύ πολιτικών δυνάμεων, κομμάτων και προσώπων έδωσαν τη δυνατότητα σε ακραίες φωνές να καταλάβουν το έδαφος που είχαν χάσει εδώ και πάρα πολύ καιρό.
Δεν μπορεί η χώρα μας να παραμείνει ικανοποιημένη από τη στήριξη που μέχρι στιγμής έχει φανεί ότι παρέχουν οι Ευρωπαίοι, τα 700 εκατομμύρια, ή την πρόθεση να ενισχυθεί η Frontex, αν η Frontex δεν είναι μέσα στα τουρκικά χωρικά ύδατα, αν η χώρα μας δεν ζητήσει αναθεώρηση και κατάργηση της συνθήκης «Δουβλίνο II» σε σχέση με το ποιες χώρες υποδέχονται και, βεβαίως, την αποσυμφόρηση των νησιών μας και την κατανομή σε όλες τις χώρες των περιπτώσεων που αιτούνται άσυλο.
Επιμένουμε να γίνει Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών. Ζητήσαμε να υπάρξει ομόφωνο ψήφισμα της Ολομέλειας της Βουλής. Δυστυχώς, δεν κατέστη δυνατό.

ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ

Στην πρότασή μας για σύσταση διακομματικής επιτροπής για το θέμα της προστασίας της πρώτης κατοικίας δεν έχουν απαντήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ.
Η Κυβέρνηση προσπαθεί να περάσει την εικόνα ότι γίνονται ρυθμίσεις δανείων και το θέμα βαίνει προς λύση, ενώ όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι τα αποτελέσματα είναι πενιχρά. Διαπραγματεύεται ένα νέο Πτωχευτικό Κώδικα, άγνωστο με ποιους.
Από την πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους έχουν εξαφανιστεί τα στοιχεία που μέχρι πρότινος εμφανίζονταν για το πόσοι έχουν εισέλθει στην πλατφόρμα της ρύθμισης (την τελευταία φορά ήταν πάνω από 75.000 και υπήρξαν μόλις 481 ρυθμίσεις) και πόσοι έχουν προχωρήσει τη διαδικασία (με άρση απορρήτου κλπ). Αντιθέτως, εμφανίζονται κάποια ποσοστά ρυθμίσεων επί των προτάσεων των τραπεζών.
Την ίδια στιγμή ο Υφυπουργός κ. Ζαββός υποστηρίζει ότι οι εταιρείες διαχείρισης χαρακτηρίζονται από έλλειμμα διαφάνειας στον τρόπο που λειτουργούν.
Το σχέδιο των τιτλοποιήσεων λόγω της κατάστασης στην παγκόσμια οικονομία αυτή τη στιγμή παρουσιάζει πρόβλημα.

ΚΛΥΔΩΝΙΣΜΟΙ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ελληνική οικονομία δυστυχώς κλυδωνίζεται. Το ελληνικό Χρηματιστήριο μέσα στο Φεβρουάριο είχε απώλειες πάνω από 14 δισ. Η απόδοση του δεκαετούς ομολόγου έχει σκαρφαλώσει από το 0,94% στο 1,89% μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα, τα spreads εκτινάχθηκαν στις 277 μονάδες βάσης.
Η Moody’s μιλάει για τον «μαύρο κύκνο» της παγκόσμιας οικονομίας, ίσως πιο ολέθριο και από την κατάρρευση της Lehman Brothers.
Η Goldman Sachs μιλάει για παγκόσμια συρρίκνωση, ύφεση στην Ιαπωνία, στην Ευρωζώνη και στις Ηνωμένες Πολιτείες και ρυθμούς ανάπτυξης στην Κίνα τους μικρότερους από το 1980.
Ο ΟΟΣΑ επιβεβαιώνει τις μειώσεις των προβλέψεων για την παγκόσμια ανάπτυξη, οι οποίες έχουν σχέση και με τον βαθμό εξάπλωσης του κορονοϊού.
Το ΔΝΤ μιλάει για μείωση των υπηρεσιών μεγαλύτερη από αυτήν του 2008, μείωση της δαπάνης των νοικοκυριών.
Αναμένεται τι θα κάνουν οι Ευρωπαίοι εταίροι, η Ευρωζώνη και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Είδαμε την κρίση που έχει δημιουργηθεί από τον ανταγωνισμό Ρωσίας-Σαουδικής Αραβίας, με προφανείς επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων έσπευσε να πανηγυρίσει, γιατί αυτό θα οδηγήσει σε μείωση της τιμής του πετρελαίου και της βενζίνης. Αυτή είναι η ανάλυση από την Κυβέρνηση για τον εμπορικό πόλεμο Ρωσίας – Σαουδικής Αραβίας και όλα αυτά που γίνονται στα παγκόσμια χρηματιστήρια και στις χρηματαγορές;

ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ

Είναι επιτακτική η ενίσχυση ρευστότητας στις επιχειρήσεις με χορήγηση στοχευμένων δανείων με ευνοϊκούς όρους στις τράπεζες των κρατών-μελών για να μπορέσουν να τα κατευθύνουν στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μέτρα μείωσης επιτοκίων, όπως έκανε η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των Ηνωμένων Πολιτειών, φορολογικές ελαφρύνσεις και απευθείας βοήθεια, ακόμη και αύξηση δημοσίων δαπανών.
Στόχος είναι να αποφευχθεί μια προσωρινή κρίση που θα πλήξει με μόνιμο τρόπο ανθρώπους και επιχειρήσεις μέσω απώλειας θέσεων εργασίας και πιθανών χρεοκοπιών.
Επιτακτικό για την ελληνική Κυβέρνηση να διαπραγματευτεί με τους ευρωπαίους εταίρους και στο Eurogroup και στο Συμβούλιο Κορυφής μια δημοσιονομική επέκταση με επιπλέον δαπάνες για τη δημόσια υγεία, για τους επαγγελματίες και τους εργαζόμενους που πλήττονται αυτή τη στιγμή από την κρίση του κορωνοϊού.
Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν αφορούν μια ελάχιστη κατηγορία περιπτώσεων επιχειρηματιών, επαγγελματιών και εργαζομένων που ήδη πλήττονται σε κάποιες περιοχές- δυστυχώς, μία απ’ αυτές περιοχές είναι και ο Νομός Ηλείας- από την κρίση λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού.
Η δέσμη μέτρων που αναμένουμε για το επόμενο διάστημα δεν πρέπει να μιλάει για αναστολή, αλλά για απαλλαγή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, αναστολή μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης, κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών, μερική μισθολογική κάλυψη των εργαζομένων (εφόσον υπάρχει δημοσιονομική επέκταση), εάν οι επιχειρήσεις τους προσωρινά κλείσουν.
Και, βεβαίως, ένα ειδικό σχέδιο δράσης για τη δημόσια υγεία στις περιοχές όπου αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε έξαρση τα κρούσματα.
Να προβλεφθούν ρυθμίσεις για τους γονείς των παιδιών που πηγαίνουν στα σχολεία και λόγω των μέτρων αναγκάζονται οι ίδιοι να λείπουν από την εργασία τους.
Μιλάμε για συνολικό πακέτο μέτρων που θα αποτρέψει οικονομικές επιπτώσεις, πιθανόν ολέθριες, για την ελληνική οικονομία. Πέρυσι από τις τουριστικές αφίξεις είχαμε 18 δις ευρώ έσοδα. Μια μείωση της τάξης του 10% αυτού του ποσού θα οδηγήσει ουσιαστικά σε μείωση μίας μονάδας του ΑΕΠ, όταν η McKinsey μιλά για κάμψη 40% του τουριστικού προϊόντος.

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ

Η Ελλάδα βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε ελεγχόμενη και διαχειρίσιμη κατάσταση, που δεν θέλει πανικό. Πρέπει να εξάρουμε τον ρόλο, την αποτελεσματικότητα και την αυταπάρνηση των λειτουργών του δημοσίου συστήματος υγείας που σε αυτές τις πολύ δύσκολες συνθήκες πραγματικά αποτελούν το καταφύγιο όλων όσοι προστρέχουν για να λάβουν τις υπηρεσίες, να ενημερωθούν ή να κάνουν τις απαραίτητες εξετάσεις.
Πρέπει οι πολίτες να ακολουθήσουν τις συστάσεις των ειδικών με ατομική ευθύνη και θα πρέπει να υπάρχει σωστή διαχείριση των περιστατικών, που δεν είδαμε στην περίπτωση των νοσοκομείων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.
Η συμμόρφωση στις οδηγίες αφορά όλους χωρίς εξαιρέσεις και είμαι σίγουρος ότι η Ιερά Σύνοδος με αίσθημα ευθύνης, όπως και στο παρελθόν, θα αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης και θα πάρει αποφάσεις που θα λειτουργήσουν προληπτικά και αποτρεπτικά, όσον αφορά τους χώρους λατρείας και τα μέτρα προστασίας των πιστών.
Θα πρέπει να εμπλακούν και οι ιδιωτικές μονάδες υγείας, όσον αφορά τη διαδικασία ελέγχου, αν έχουμε έξαρση την οποία προφανώς δεν μπορεί να απορροφήσει το δημόσιο σύστημα. Μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν εξωτερικοί ειδικοί χώροι διαλογής στα νοσοκομεία και στα κέντρα υγείας.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΛΟΓΩ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Καθώς αντιλαμβανόμαστε τη σοβαρότητα της κατάστασης, συναινούμε στο νομοσχέδιο για τη δημόσια υγεία, παρά το γεγονός ότι έχει ατέλειες, δεν ανταποκρίνεται στα σύγχρονα μοντέλα δημόσιας υγείας, δεν κομίζει κάτι θεαματικά διαφορετικό σε σχέση με προηγούμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες.
Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι κομβικός, αλλά θα πρέπει να της δοθεί και η κατάλληλη εξουσιοδότηση να λειτουργεί και χώρους υγείας.
Δεν θα πρέπει μια αμιγώς κρατική παρέμβαση, όπως είναι αυτή για τη δημόσια υγεία, να αφεθεί στη σφαίρα λειτουργίας και εφαρμογής από τις ΜΚΟ.
Στη δευτερογενή πρόληψη υπάρχει «εκκωφαντική» απουσία δράσεων για τη στοματική υγεία, όταν πάνω από χίλια νοσήματα εμφανίζονται ή απορρέουν από τη στοματική κοιλότητα και όταν όλες οι διεθνείς οδηγίες τονίζουν τον σημαντικό ρόλο της στοματικής υγείας.
Είναι προβληματικό το γεγονός ότι στη χώρα μας μόνο το 1,5% των δαπανών αφιερώνεται και δαπανάται για λόγους πρόληψης και μόνο όταν φτάσουμε στο κομμάτι της θεραπείας υπάρχει ευαισθητοποίηση και εγρήγορση.
Θα πρέπει κάποιες επιτροπές, όπως οι επιτροπές εμβολιασμών, να μην καταργηθούν. Δεν θα πρέπει να έχουμε αλληλοεπικαλυπτόμενες δομές και υπηρεσίες ειδικά σε αυτή την πολύ οριακή συγκυρία δημόσιας υγείας, αλλά και κοινωνικής συνοχής, γιατί κι αυτό δοκιμάζεται σε αυτές τις συνθήκες κρίσης.

Back To Top