Skip to content

Ζούμε σκηνές πολιτικού κυνισμού, θεσμικού εκφυλισμού και κοινοβουλευτικού εκτροχιασμού-Ομιλία στην Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου για το Ν/Σ για τα διπλώματα οδήγησης

Ομιλία Μιχάλη Κατρίνη στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για το Ν/Σ «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και Άλλες Επείγουσες Διατάξεις»-Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

“Νομίζω ότι ζούμε σκηνές πολιτικού κυνισμού, θεσμικού εκφυλισμού και κοινοβουλευτικού εκτροχιασμού με αυτό που γίνεται εδώ και δεκαπέντε λεπτά στην Επιτροπή.

Είναι απαράδεκτο και ανεπίτρεπτο έντεκα ώρες πριν την συνεδρίαση της Επιτροπής να διανέμεται ένα νομοσχέδιο με το πρόσημο του κατεπείγοντος για διατάξεις του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών οι οποίες απασχολούν την δημόσια συζήτηση εδώ και έναν μήνα που ακούμε ότι θα έρθει αυτό το νομοσχέδιο το οποίο θα ξεμπλοκάρει τις λίστες αναμονής για την αδειοδότηση και ως δια μαγείας να ανακαλύπτουμε ότι, περιλαμβάνει μέσα όχι μόνον ασύνδετες διατάξεις με τον κορμό του νομοσχεδίου και τον επισπεύδοντα Υπουργό, αλλά μία σειρά διατάξεων τις οποίες θα μου επιτρέψετε να χαρακτηρίσω αμιγώς ρουσφετολογικές. 

Θα το εξειδικεύσω βεβαίως στην τοποθέτησή μου, όταν θα γίνει και εάν και εφόσον προχωρήσει – που ελπίζω ότι δεν θα γίνει – η συζήτηση του νομοσχεδίου. Αυτό βεβαίως, είναι ένα θέμα που πέρα από εμάς που φωνάζουμε και διαφωνούμε, θα πρέπει νομίζω να απασχολήσει τον Πρόεδρο της Βουλής τον κ. Τασούλα και τον Πρωθυπουργό, διότι τα περισσότερα κόμματα από όσα είναι εδώ σήμερα με την εξαίρεση του ΜεΡΑ25, έχουμε μετέλθει στο παρελθόν παρόμοιες πρακτικές τις οποίες, ενώ τις έχουμε χρησιμοποιήσει, τις έχουμε καταδικάσει. 

Νομίζω ότι έφτασε το πλήρωμα του χρόνου και κάποια στιγμή να συμφωνήσουμε για να το κάνουμε πράξη, ότι όλο αυτό που έγινε στο παρελθόν με τις βιαστικές, επείγουσες νομοθετικές διαδικασίες που ως διά μαγείας υποκρύπτουν πολλές διατάξεις που είναι πολιτικά ύποπτες ή επίφοβες να τελειώσει. Να τελειώσει αυτό το πράγμα, να γίνει μία σοβαρή διαδικασία και σε ζητήματα τα οποία όντως απηχούν στο κοινωνικό σύνολο και δίνουν λύσεις να μπορέσουμε με μία σοβαρή διαδικασία να συμφωνήσουμε και να έχουμε ευρύτερες συναινέσεις. 

Φαίνεται ότι αυτό δεν ενδιαφέρει την κυβερνητική πλειοψηφία και θεωρεί ότι, επειδή έχει τον μαγικό αριθμό 158 μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, όποτε θέλει και όπου θέλει. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Ευχαριστώ πολύ.”

“Νομίζω και στην τοποθέτηση που έγινε από το σύνολο των Βουλευτών, κατέστη σαφές ότι αυτή η διαδικασία είναι βεβιασμένη και ως εκ τούτου, θα μου επιτρέψετε να τη χαρακτηρίσω πρόχειρη. Βλέποντας μάλιστα και την έκφραση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, ο οποίος άνθρωπος έμεινε ενεός, εμβρόντητος, με όλα αυτά που παρακολούθησε από τους Βουλευτές όλους, γιατί προφανώς δεν έχει συνηθίσει- αυτό δεν είναι κακό κατ’ ανάγκην- από τέτοιου είδους διαδικασίες ή μη-διαδικασίες. Χαιρετίζω την παρουσία του κ. Κεφαλογιάννη και των υπολοίπων Υφυπουργών, οι οποίοι έρχονται να μας εισηγηθούν το νομοσχέδιο, το οποίο έχουν υπογράψει όλοι οι Υπουργοί.

Εμείς εκφράσαμε τις διαφωνίες μας επί της αρχής. Θεωρώ κύριε Πρόεδρε, επειδή εσείς είστε παλαιός κοινοβουλευτικός και είστε πραγματικά θεματοφύλακας της διαδικασίας και σε δύσκολες επιλογές και αποφάσεις, κατανοώ τη δυσκολία της θέσης σας, αλλά σε πολλές περιπτώσεις οι θέσεις είναι αυτές που επιβάλλουν τους κανόνες και όχι οι κανόνες τις θέσεις, άρα για να μην επαναληφθεί αυτό, μεταφέροντας και το κλίμα που εισπράξατε και αποκομίσατε από το σύνολο των Βουλευτών, να μεταφέρετε σας παρακαλώ πολύ και στον κ. Πρόεδρο, ότι καλό θα είναι αυτές οι διαδικασίες να μην επαναληφθούν με αυτή ταχύτητα και με αυτή την προχειρότητα. 

Και γιατί το λέω αυτό; Αν δούμε, πέρα από τις διατάξεις του Υπουργείου Μεταφορών που είναι το μεγαλύτερο σώμα του νομοσχεδίου- το είπα και στην εισαγωγική μου τοποθέτηση- εγώ τουλάχιστον από τότε που επανεξελέγην  Βουλευτής τον Ιούλιο, θυμάμαι στη δημοσιότητα αυτό το θέμα να ανακαλείται, ότι θα έρθει διορθωτικό νομοσχέδιο για το θέμα των αδειών οδήγησης, δηλαδή, εδώ και ένα μήνα και δεν κατανοώ γιατί αυτό θα έπρεπε να είναι κατ’ επείγον νομοσχέδιο. Υπάρχει μια συρραφή διατάξεων, για κάποιον που είχε το προνόμιο και την βιολογική δυνατότητα να το μελετήσει από τις 11 και μισή χθες το βράδυ μέχρι σήμερα το πρωί στις 10 και να το μελετήσει όχι απλά να το διαβάσει και να το διατρέξει απλώς, να το διαβάσει και να δει τι περιλαμβάνει. Είναι λοιπόν, μια σειρά διατάξεων οι οποίες με ένα κομψό τρόπο, θα μπορούσα να τις χαρακτηρίσω «τακτοποιητικού  χαρακτήρα», από πάρα πολλά Υπουργεία. Ειπώθηκε από κάποιο συνάδελφό, ότι είναι νομοσχέδιο το οποίο δεν έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, ένα νομοσχέδιο το οποίο υπογράφει χειρόγραφα η αρμόδια Υπουργός, η κυρία Μενδώνη, γιατί προφανώς επειδή δεν ήξεραν πότε θα κατατεθεί, ποντάρανε στην Κυβέρνηση ότι θα υπογράψει ο αρμόδιος Υφυπουργός, ο κ.Αυγενάκης, αλλά επειδή η ημερομηνία «έπαιζε», το υπογραφεί χειρόγραφα η κυρία Μενδώνη- και είναι και αυτό ένδειξη μιας προχειρότητας.

Βεβαίως, είναι και κάποιες διατάξεις, που στον σύντομο χρόνο που μου απομένει, θα ήθελα να πω 2-3 παρατηρήσεις, όσο αυτές μπορούν να συγκινήσουν.

Δεν ξέρω αν το άρθρο 11, που είπατε κύριε Λιβάνιε- ξέρω ότι είστε έμπειρος- για την χρήση δημοτικότητας εν ενεργεία Βουλευτών, αν είναι τόσο κατεπείγον; Δεν ξέρω γιατί είναι τόσο κατεπείγον αυτό, πραγματικά θα είχε ενδιαφέρον είτε επισήμως είτε ανεπισήμως, να μάθουμε για ποιο λόγο μπαίνει μέσα αυτό.

Στα θέματα των ΟΤΑ, νομίζω ότι και εσείς ο ίδιος πρέπει να κάνετε την αυτοκριτική σας, πως δεκαπέντε μέρες μετά το τελευταίο πολυνομοσχέδιο, αναγκάζεστε να φέρετε καινούργιες διατάξεις, διορθωτικές ή αναδιατύπωσης, του νομοσχεδίου που φέρατε πριν από δέκα μέρες.

Στο άρθρο 15- μια και το αναφέρατε, κύριε Υπουργέ, δεν θα το έλεγα αν δεν το αναδεικνύατε και εσείς- θα είχε ενδιαφέρον και η Επιτροπή και η Ολομέλεια, να ενημερωθεί αύριο, ποιες Περιφέρειες είναι αυτές οι οποίες δεν έχουν κάνει διαγωνισμούς για την μεταφορά μαθητών ή δεν έχουν αναδείξει μειοδότες και έρχεται το ελληνικό Κοινοβούλιο εκ των υστέρων, να ψηφίσει μια διάταξη, που ουσιαστικά νομιμοποιεί μια διαδικασία που είναι παράταση σύμβασης, η οποία, αν δεν υπήρχε η νομοθετική διαδικασία, θα είχαμε άλλη εξέλιξη για όσους δεν το έκαναν και το ξέρετε πάρα πολύ καλά αυτό, αλλά θα είχε ενδιαφέρον ή σήμερα ή αύριο στην Ολομέλεια, να μας πείτε ποιες Περιφέρειες είναι αυτές που δεν το έχουν κάνει, γιατί πιθανότατα οι ίδιες Περιφέρειες είναι κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση που δεν κάνουν διαγωνισμούς για αυτές τις διαδικασίες και ποντάρουν πάντα, ότι η Βουλή των Ελλήνων θα έρθει με μια διάταξη  και «όλα θα τα γιατρέψει και όλα θα τα θεραπεύσει».

Στο άρθρο 16 γίνεται κάτι πρωτοφανές. Μία ημέρα μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα της χώρας- δεν βλέπω και κάποιον από το Υπουργείο Παιδείας- έρχεται η ελληνική Κυβέρνηση και τι θεσμοθετεί; Λέει, ότι αν κάποτε συμμετείχες σε έναν αγώνα και είχες πετύχει μια διάκριση, αλλά τότε πριν από κάποια χρόνια, ούτε το σωματείο σου είχε αναγνωριστεί, ούτε ο αριθμός των σωματείων που θα έπρεπε να έχουν αναγνωριστεί ώστε εσύ να τύχεις της ευεργετικής διάταξης και να μπεις κατ’ εξαίρεση στο ελληνικό Πανεπιστήμιο, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και αν αυτό συντρέχει μέχρι σήμερα, εσύ πολύ απλά εισάγεσαι στο ελληνικό Πανεπιστήμιο και μάλιστα καταλήγει στο εξής πρωτοφανές και λέει, ότι αυτό γίνεται μέχρι τώρα. Δηλαδή, εγώ δεν καταλαβαίνω. Αν εγώ αγωνίστηκα σε ένα μίτινγκ πριν από εφτά χρόνια και το σωματείο μου τότε δεν είχε πετύχει διάκριση ή έπρεπε να είχε έξι σωματεία σε αυτό το μίτινγκ για να μπορώ να τύχω της διάταξης και όλα αυτά αναγνωρίστηκαν εκ των υστέρων, κάποιος ο οποίος θα συμμετάσχει σε δέκα μέρες σε ένα ανάλογο μίτινγκ, γιατί να μην μπορεί να μπει και αυτός στο ελληνικό Πανεπιστήμιο;

Είναι σαφές, λοιπόν, ότι αυτή η διάταξη εξυπηρετεί συγκεκριμένα πρόσωπα. Να είστε σίγουροι ότι, επειδή όλα ανακοινώνονται μέσω της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, θα φανεί ποιους εξυπηρετεί και για ποιο λόγο εντάσσεται σε ένα κατεπείγον νομοσχέδιο, μια μέρα μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, με ότι διεμήφθη για τις χαμηλές βάσεις.

Άρθρο 17, στο ΕΑΠ. Αυτή και αν είναι φωτογραφική διάταξη. Έρχεται η Βουλή σήμερα να πει, να προεξοφλήσει, ότι αυτός που έχετε αποφασίσει να βάλετε στη διοίκηση του ΕΑΠ θα πρέπει να απαλλαγεί από τα διοικητικά και ακαδημαϊκά του καθήκοντα, δήθεν γιατί αυτό εξασφαλίζει ότι θα έρθουν υψηλού κύρους πρόσωπα.

Είναι μια καθαρά φωτογραφική διάταξη, την οποία φέρνετε, προφανώς, για να μπορέσετε να πείσετε αυτόν τον οποίο έχετε προεπιλέξει για τη διοίκηση του ΕΑΠ, να μην έχει άλλα προβλήματα στα πανεπιστημιακά του καθήκοντα.

Αυτό μένει, βεβαίως, να αποδειχθεί.

Νομίζω, λοιπόν, κύριε Πρόεδρε, ότι τέτοιου είδους νομοσχέδια που έχουν συρραφεί, στην κυριολεξία και εισάγονται με αυτόν τον τρόπο, προσβάλλουν τον κοινοβουλευτισμό, προσβάλλουν τους Βουλευτές σαν φυσικά πρόσωπα και θέλω να πιστεύω ότι θα είναι η τελευταία φορά που καλούμαστε, επειδή ακριβώς τα πρώτα άρθρα του νομοσχεδίου, όντως, θεραπεύουν χρόνια προβλήματα που προέκυψαν τα τελευταία δύο χρόνια και δίνουν ουσιαστικές και ανακουφιστικές λύσεις στην κοινωνία, θα αναγκαστούμε να το συζητήσουμε. 

Εμείς, όμως, εκφράζουμε και επί της αρχής και επί των άρθρων, την κάθετη και ριζική διαφωνία μας.

Σας ευχαριστώ.”

Back To Top