“Την Κυριακή οι δημοκρατικοί πολίτες, με τη συμμετοχή και με την ψήφο τους, πρέπει να…
‘’ Εξακολουθεί να κυριαρχεί η αβεβαιότητα και η ανησυχία για το δρόμο Πάτρα-Πύργος.’’ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
‘’ Ένα χρόνο πήρε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και στην κυβέρνηση να βρει το δρόμο για το κοινοβούλιο προκειμένου να ενημερώσει την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το έργο του δρόμου Πάτρα-Πύργος. Δυστυχώς όμως ούτε και σήμερα υπήρξαν πειστικές και σαφείς απαντήσεις. Το μεγάλο αυτό έργο που θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της Ηλείας, εξακολουθεί να είναι στον αέρα. Ουδείς γνωρίζει πότε θα αρχίσει και πότε θα ολοκληρωθεί, ουδείς γνωρίζει αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δώσει τελικά την έγκριση της στο μοντέλο που προωθεί η κυβέρνηση.’’ επισημαίνει ο Μιχάλης Κατρίνης αναφερόμενος στη σημερινή συζήτηση στη Βουλή για το έργο του δρόμου Πάτρα-Πύργος.
Ο κ.Κατρίνης αναφέρθηκε σε διαχρονικές και διακομματικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων από το 2007 έως σήμερα, που οδήγησαν το σημαντικό αυτό έργο στις καλένδες, τονίζοντας την αγανάκτηση των πολιτών της Ηλείας.
Τόνισε ότι παρά το ότι υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες, το τελευταίο που ενδιαφέρει τους πολίτες της Ηλείας είναι ο καταλογισμός ευθυνών και επισήμανε ότι σε άλλες περιπτώσεις, όπως το έργο της κατασκευής του ΒΟΑΚ, η κυβέρνηση φροντίζει να βρει χρηματοδότηση (για το κόστος λειτουργίας) αλλά και κινηθεί με ταχύτητα.
Ο Μιχάλης Κατρίνης επισήμανε ότι η κυβέρνηση , μετά από παλινωδίες και απραξία 11 μηνών, κατέληξε στην ένταξη του έργου στην Ολυμπία Οδό, κάτι που σημαίνει ότι δεν μιλάμε πλέον για ένα δημόσιο έργο αλλά για σύμβαση με παραχωρησιούχο, κάτι που θα σημαίνει διόδια για τους πολίτες.
Έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα όπως το ζήτημα της υπέρμετρης οικονομικής επιβάρυνσης από τα διόδια ζητώντας ξεκάθαρη θέση από τον Υπουργό Υποδομών κ.Καραμανλή, ο οποίος στην απάντηση του είπε ότι το κόστος για τα διόδια θα είναι 0,06 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Δεν απάντησε όμως στην επισήμανση του κ.Κατρίνη για επιδότηση του κόστους διοδίων , όπως έγινε με το δρόμο Σπάρτης-Λεύκτρο, ώστε να μη μεταφερθεί επιπλέον κόστος στους πολίτες.
Ο Τομεάρχης του Κινήματος Αλλαγής επισήμανε όμως ότι ακόμα και αυτό το μοντέλο παραχώρησης δεν έχει ακόμα την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάτι που καθιστά αδύνατη την ολοκλήρωση του έργου ως το 2023 αλλά και αβέβαιο το χρόνο έναρξης του, αφού ενώ ο κ. Καραμανλής μίλησε για χρόνο ολοκλήρωσης 36 μηνών, δεν έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις στα δύο αυτά ερωτήματα: πότε θα εγκριθεί και πότε θα ξεκινήσει το έργο.
Στο ερώτημα του Ηλείου βουλευτή για το αν η κυβέρνηση διαθέτει εναλλακτικό σχέδιο σε περίπτωση που η πρόταση της κυβέρνησης απορριφθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο κ. Καραμανλής απάντησε ότι σε αυτή την περίπτωση το έργο θα γίνει ως ενιαίο δημόσιο έργο, δηλαδή όπως είχε σχεδιαστεί να γίνει πριν το 2015.
Με δεδομένο ότι το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποβλήθηκε στις 25 Μαϊου, όπως είπε ο Υπουργός Υποδομών, είναι δεδομένο ότι η συγκεκριμένη απόφαση θα απαιτήσει χρόνο και αν τελικά εγκριθεί, η όποια έναρξη εργασιών μετατίθεται για το 1ο τρίμηνο του 2021 το νωρίτερο.